Aeroport de Reus i alta velocitat

Reus i la seva àrea d’influència configuren, conjuntament amb Tarragona, un àrea metropolitana amb més de 400.000 habitants. Considerant globalment les potencialitats del sector turístic, sector químic i energètic i comerç local del nostre territori, resulta que som el segon territori més rellevant en termes econòmics de Catalunya, i a denouReus tenim clar que això ens ho hem de fer valer.

Si, com deia Ortega i Gasset, vistos des de la llunyania els fets semblen fer-se més clars per si mateixos i adopten espontàniament la posició en què millor revelen la seva profunda realitat, el Camp de Tarragona, des d’una llunyana perspectiva, se’ns presenta com un conjunt de potencialitats desorganitzat, especialment pel que fa a la interconnexió dels mitjans de transport.

Tenim alta velocitat però lluny de les principals ciutats del Camp. Tenim un port receptor de passatgers, però desconnectat del sector turístic i tenim un aeroport que no està connectat a res… I no sabem si això és així deliberadament o és que estem mal representats en els centres de decisió de les inversions públiques.

El triangle que formen Reus, Tarragona i Costa Daurada necessita connectar-se amb el triangle que forma el Port, Aeroport i Ferrocarril d’una vegada. Completar les grans inversions fetes en els darrers anys (aeroport, alta velocitat…) ens donaria més qualitat de vida als ciutadans que hi vivim i una major competitivitat i competència al conjunt d’activitats econòmiques del territori.

Hem de fer possible d’una vegada que des de Reus s’accedeixi ràpidament a l’alta velocitat i a l’aeroport i que des de l’aeroport es tingui accés directe i ràpid a la Costa Daurada i a les botigues de la ciutat. Que les empreses ens identifiquin com una alternativa per les seves inversions fruit de les nostres potencialitats i infraestructures.

En termes de sostenibilitat, el mitjà que ho hauria de permetre tot és el ferrocarril. Si treballem perquè tot això estigui connectat a la zona del mini campus universitari i hospital, se’ns multiplica la nostra potencialitat com a territori d’influència.

Per això a denouReus volem promoure la constitució d’una taula de representants dels sectors del nostre territori perquè treballin per desenvolupar aquestes infraestructures i, si no pot ser emprant finançament públic, promoure fórmules mixtes amb inversors privats. És primordial. Fem-ho?

Lluís Gibert és advocat i cap de llista de la Plataforma cívica denouReus

Lluís Gibert és advocat i cap de llista de la Plataforma cívica denouReus