denouReus denuncia que l’Ajuntament no està adaptat a la comunicació del segle XXI

Els ciutadans perden molt temps a l’hora de fer una gestió perquè el consistori no s’ha modernitzat.

office-583841_640

La plataforma cívica denouReus demanarà informació a l’Ajuntament sobre la previsió per adaptar els seus tràmits a la via telemàtica i convertir-se així en una administració àgil i moderna.

Les dificultats denunciades per les associacions de veïns per tramitar les subvencions posen de manifest un problema més profund en la planificació de les polítiques de comunicació electrònica de l’Ajuntament de Reus.

Han passat gairebé dos anys de l’aprovació de la Llei 39/2015 d’1 d’Octubre sobre procediment administratiu comú, que preveu l’obligatorietat dels ens públics de dotar-se d’instruments de comunicació telemàtica amb el ciutadà, i l’Ajuntament de Reus encara no ha adaptat els seus serveis quan el termini per fer-ho s’exhaurirà en els propers mesos. El percentatge actual de tràmits que es poden fer de manera telemàtics és ínfim i sovint no funcionen correctament, fet que provoca que els tràmits s’hagin de dur a terme de forma presencial amb el conseqüent col·lapse de l’Oficina d’Atenció Ciutadana.

Per aquest motiu, denouReus manifesta la seva preocupació pel fet que la comunicació i participació ciutadana a través de mitjans electrònics encara no estigui garantida i en ple funcionament i demana a l’Ajuntament de Reus que expliqui els seus plans en aquest sentit.